ANKARA / TEKHA
İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, Moğolistan Başbakan Yardımcısı Nyamtaishir Nomtoibayar ve beraberindeki heyeti bakanlıkta ağırladı. Görüşmede iki ülke arasındaki stratejik ortaklığın; ticaret ve yatırım alanlarının yanı sıra afet ve acil durum yönetimi, kamu güvenliği, sınır yönetimi, düzensiz göçle mücadele ve siber güvenlik başta olmak üzere birçok alanda daha ileriye taşınması hedeflenen konular değerlendirildi.
Türkiye ile Moğolistan arasındaki ticaret hacminin artırılmasının önemine dikkat çekilen görüşmede, ortak hedefin ticaret hacmini yakın gelecekte 500 milyon dolar seviyesine çıkarmak olduğu ifade edildi. Türkiye’nin yaklaşık kırk yıllık serbest bölge tecrübesini Moğolistan ile paylaşmaya ve bu alandaki iş birliğini güçlendirmeye hazır olduğu vurgulandı.
Görüşmede FETÖ ile mücadele konusundaki hassasiyet bir kez daha dile getirilerek, terör örgütüyle iltisaklı yapıların faaliyetlerinin sonlandırılmasına yönelik beklentiler aktarıldı. Türkiye’nin, Moğolistan ile ilişkilerini stratejik ortaklığa yakışır şekilde somut projeler, karşılıklı güven ve ortak fayda temelinde daha da güçlendirmeyi arzu ettiği belirtildi.
Bakan Çiftçi, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı:
“Moğolistan Başbakan Yardımcısı Sayın Nyamtaishir Nomtoibayar ve beraberindeki heyeti Bakanlığımızda ağırladık. Ülkelerimiz arasındaki stratejik ortaklığı; ticaret ve yatırım alanlarının yanı sıra, afet ve acil durum yönetimi, kamu güvenliği, sınır yönetimi, düzensiz göçle mücadele ve siber güvenlik başta olmak üzere birçok alanda daha ileriye taşıyacak konuları değerlendirdik. Bu kapsamda, Türkiye ile Moğolistan arasındaki ticaret hacminin artırılmasının önemine dikkat ederek, ortak hedefimizin ticaret hacmimizi yakın gelecekte 500 milyon dolar seviyesine çıkarmak olduğunu ifade ettik. Türkiye’nin yaklaşık kırk yıllık serbest bölge tecrübesini, Moğolistan ile paylaşmaya ve bu alandaki iş birliğimizi güçlendirmeye hazır olduğumuzu bir kez daha vurguladık. Ayrıca, FETÖ ile mücadele konusundaki hassasiyetimizi bir kez daha dile getirerek, terör örgütüyle iltisaklı yapıların faaliyetlerinin sonlandırılmasına yönelik beklentilerimizi ifade ettik. Türkiye olarak, Moğolistan ile ilişkilerimizi stratejik ortaklığımıza yakışır şekilde; somut projeler, karşılıklı güven ve ortak fayda temelinde daha da güçlendirmeyi arzu ediyoruz. Nazik ziyaretleri ve samimi görüşmeleri dolayısıyla Sayın Başbakan Yardımcısı’na teşekkür ediyor; dost ve kardeş Moğolistan halkına en içten selam ve iyi dileklerimi iletiyorum. Rabbim, ülkelerimiz arasındaki dostluğu ve iş birliğini daim eylesin.”
Son gelişmelerden haberdar olmak için Sivas Haberleri takip edebilirsiniz.
Sivas Haber ve Sivas Son Dakika haberlerini en hızlı şekilde öğrenmek için sivasgazetesi.com'u ziyaret edin.