Sivas Gazetesi

Edirne’de Çeltik Ekimine Dron Desteği

“Geçmiş Yıllar Zahmetliydi, Şimdi Rahat”

Yaklaşık 1200 dönüm arazide çeltik yetiştiren Zeki Çarmıklı, önceden traktör ya da işçilerle yaptıkları ekim işlemini bu yıl dronla gerçekleştirdiklerini anlattı. Teknolojiye ayak uydurduklarını belirten Çarmıklı, “Geçmiş yıllar gerçekten çok zahmetliydi. Şimdi ise hem daha kolay hem de ekonomik. Yeğenlerim teknolojiyi yakından takip ediyor, onların önerisiyle başladık. 800 bin liraya aldığımız dronu dört kardeş ortak kullanıyoruz” dedi.

“Hem Zamandan Hem Paradan Kazanıyoruz”

İşçi masraflarından kurtulduklarını ifade eden Çarmıklı, “Eskiden işçi tutmak gerekiyordu. Hem taşıması, hem tohum saçması zaman alıyordu, maliyeti yüksekti. Traktörle ekimde tarlada iz kalıyordu, bu da yabancı otlara neden oluyordu. Şimdi dronla hem tohum, hem ilaç hem gübre atabiliyoruz. Daha dengeli, daha hızlı ve toprağı yormuyor” diye konuştu.

Almanya’dan Döndü, Çiftçiliğe Yenilik Getirdi

Yeğeni Anıl Çarpık, Almanya’da lokantacılık yaptıklarını, 2018’de kesin dönüş yaparak çeltik üretimine başladıklarını belirtti. Çarpık, “İlk başta 200 dönümle başladık, şu an 800 dönüm ekiyoruz. Ailecek toplam 1200 dönümün üzerindeyiz. Almanya’da kendi iş yerlerimiz vardı, ama burada aileyle birlikte üretmek, toprağa yatırım yapmak bize daha anlamlı geldi” dedi.

“Teknolojiyi Takip Etmek Gerek”

Dron fikrini kendilerinin geliştirdiğini vurgulayan Çarpık, “İpsala taraflarında görüyorduk, biz de bu tarafa taşıyalım dedik. Büyüklerimiz destek verdi, biz de uygulamaya koyulduk. Çeltik ekiminde tarlada iz kalmaması, ilaç tabakasının bozulmaması gibi birçok avantajı var. Dedelerimizin anlattıkları dönemlere göre bizim işimiz çok daha kolay. Teknolojiye ayak uydurmak çiftçiliği sürdürülebilir kılıyor” ifadelerini kullandı.

Exit mobile version