Sivas Gazetesi

6 Yıl Umutla Bekledi, İki Ölümden Döndü: Yeni Nefesiyle Hayata Tutundu

Balıkesir’den İstanbul’a taşınarak hastaneye yakın bir hayat kuran Seyman, oksijen tüpleriyle yaşam mücadelesi veriyordu. Uyurken bile burnundaki hortumla nefes alan Seyman, zamanla yaşam kalitesini yitirerek tamamen bakıma muhtaç hale geldi. Umudunu neredeyse kaybettiği bir dönemde gelen telefon ise hayatını değiştirdi. Muğla’da beyin ölümü gerçekleşen bir gencin bağışlanan akciğeri, Seyman için umut oldu. Prof. Dr. Erdal Taşçı liderliğinde Koşuyolu Akciğer Nakli Ekibi, başarılı bir operasyonla nakli gerçekleştirdi.

Ancak nakilden sadece iki gün sonra bu kez kalp krizi geçiren Seyman, yoğun bakımda yeniden hayata döndürüldü ve üç stent takıldı. Tüm bu süreci takip eden Göğüs Hastalıkları Uzmanı Dr. Ertan Sarıbaş, “Altı yıl boyunca defalarca hastaneye yatmak zorunda kaldı. Yaşam kalitesi çok düşmüştü. Ama hiçbir zaman tamamen pes etmedi. Bugün ‘Nefes almayı şimdi anlıyorum’ diyebilmesi, tüm emeklerimizin karşılığı oldu” dedi.

Organ Nakli Koordinatörü Azize Göktürk ise duygusal anları şöyle aktardı: “Yılmadan bekledi. Mart ayında o müjdeyi verdiğimizde gözyaşlarına boğuldu. Nakil sonrası ilk nefesi alışındaki şaşkınlık ve merdiven çıkarken hissettiği mutluluk, hepimizi derinden etkiledi.”

Yeni akciğerleriyle hayata dönen Mehmet Seyman ise duygularını şöyle dile getirdi:

“Son iki yılım tam anlamıyla oksijensiz geçti. Burnumda hortumla, elimde tüple yaşadım. İnsanların hem yürüyüp hem konuşmasına hayret ediyordum. 6 yıl boyunca her gece hortumla uyudum. Şimdi artık nefes alabiliyorum. En büyük hayalim, gidemediğim köyüme, annemle babamın mezarına gitmek. Donörüm sayesinde yaşıyorum. Ona ve ailesine minnettarım. Lütfen herkes organ bağışında bulunsun. Bizim nefes almaya ihtiyacımız var.”

Türkiye’de yaklaşık 200 kişinin akciğer nakli beklediğini belirten uzmanlar, özellikle çocuk yaşta bekleyen hastaların varlığına dikkat çekerek organ bağışının hayati önemine vurgu yaptı.

Exit mobile version